Nie jest tajemnicą, iż producenci z Chin dostrzegli w europejskim rynku szansę na spory zarobek. Bardzo dobrze przygotowani na ofensywę modelową wiedzą, iż najlepszą opcją jest trafić w gusta Europejczyków i przedstawić im modnego SUV-a, który nie oszczędza na technologii, wydajności i komforcie. Rzecz jasna w bezkonkurencyjnej relacji ceny i jakości. Nowy Lynk&Co 900 ma to wszystko i świetnie wygląda.
Chiński „Range Rover” PHEV pokonuje bez paliwa ponad 200 km
Marka koncernu Geely Automobile inwestuje w ekspansję na Europę i stale poszerza swoją działalność w Europie Wschodniej. SUV-y marki i inne modele użytkowe stanowią poważną konkurencję dla marek europejskich.
Lynk&Co stawia teraz na bardziej wszechstronne rozwiązania oraz na napęd hybrydowy. Wielu kierowców, w Europie uznaje go za najlepszą alternatywę. Całkiem słusznie, bo łączy to, co najlepsze z samochodów spalinowych i elektrycznych. Nowość marki, o której informowaliśmy w marcu to SUV Lynk & Co 900. To w tej chwili najlepszy produkt siostrzanej marki Volvo.
Z wyglądu bardzo podobny do najlepszych Range Roverów ma wersję, która może pokonać bez grama paliwa do 280 kilometrów. choćby jeżeli wiemy, iż mowa o pojeździe z homologacją na chiński rynek, to i tak zgodnie z cyklem WLTP możemy mówić o zasięgu ok. 230 kilometrów. To imponująca liczba. Tak jak ceny modelu, który trafił do ofert w Chinach po raz pierwszy 28 kwietnia br. Oferta obejmuje cztery warianty modelu, a cennik promocyjny startuje z poziomu 289 900–396 900 juanów. To stanowi odpowiednio zakres od ok. 151 000 zł do ok. 206 000 zł. Czy to dużo, czy mało? Spójrzmy na specyfikację tego samochodu.
SUV Lynk &Co 900 jest najlepszym modelem marki koncernu Geely Automobile
Nowy samochód Lynk & Co powstał na bazie SPA Evo. To architektura dedykowana dużym pojazdom hybrydowym. Model pozycjonowany jako flagowy 6-miejscowy SUV oferuje trzy układy napędowe, w hybrydowe 1.5T i 2.0T, z rozwiązaniami dwusilnikowymi i trzysilnikowymi. Zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi odpowiednio 220, 280 i 268 kilometrów (CLTC).
Jeśli chodzi o moc, oferta Lynk & Co 900 obejmuje trzy warianty mechaniczne: silnik 2.0T + 3 silniki (123 kW przód, 160 kW/160 kW tył), silnik 2.0T + 2 silniki (123 kW przód, 230 kW tył), silnik 1.5T + 2 silniki (160 kW przód, 230 kW tył). Maksymalna łączna moc systemu wyniesie odpowiednio 630 kW, 540 kW i 530 kW. Czas przyspieszania od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 4,3 sekundy, 4,6 sekundy i 4,8 sekundy. Taka prawdziwa rodzinna forteca na kołach wyposażona w najnowsze technologie pojedzie z prędkością ponad 200 km/h. Prędkość maksymalna najbogatszej wersji wynosi 240 km/h. Dodatkowo nowy SUV Lynk & Co otrzymuje cyfrowe podwozie Super AI, które może realizować takie funkcje, jak wykonywanie „walca” na zawracaniu, tryb kraba i inne.
Modele najwyższej półki wyposażono w inteligentny układ sterujący NVIDIA Thor, a ponadto wykorzystują zaawansowany inteligentny system kierowania Qianli Haohan H7. Inteligentny system wspomagania jazdy Lynk & Co 900 obejmuje: 2 kamery przednie, 1 kamerę cofania, 4 kamery boczne, 4 kamery widokiem dookoła, 1 lidar, 1 przedni radar milimetrowy, 4 boczne radary milimetrowe i 12 radarów ultradźwiękowych. W najtańszych modelach zastosowano układ NVIDIA DRIVE Orin-X oraz inteligentny system kierowania Qianli Haohan H5.
SUV z obrotowymi siedzeniami w drugim rzędzie, luksusowo przewozi 6 pasażerów
Przydatną funkcjonalnością, w jaką wyposażono wszystkie wersje Lynk & Co 900 jest elektryczna tylna klapa o nośności do 300 kg. Z powodzeniem można ją wykorzystać do biwakowania na świeżym powietrzu, wędkowania, czy ustawiania przedmiotów.
Nowy SUV otrzymał również inteligentne, interaktywne światła z tyłu. Składają się z 8 rzędów diod LED i każda będzie mogła być niezależnie sterowana, co pozwala na personalizację oświetlenia przez użytkownika. Także na powitalnie i pożegnanie Lynk & Co pozwolił użytkownikom na dostosowanie grafiki wg własnego uznania. Samochód obsługuje manualne wprowadzanie zdań, graffiti itp. Podczas jazdy, języka światła można użyć do „mówienia cześć”, sygnalizowania o wyprzedzaniu, wyrażania podziękowania itp. Takie funkcjonalności w Chinach są elementami, które decydują o atrakcyjności SUV-a.
Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, długość, szerokość i wysokość Lynk & Co 900 wynoszą odpowiednio 5240/1999/1810 mm. Rozstaw osi wynosi 3160 mm. Warto wiedzieć, iż współczynnik oporu powietrza SUV-a wynosi 0,291 cd. To świetny wynik dla SUV-a o długości ponad 5 metrów. Model zachowując cechy charakterystyczne dla stylistyki THE NEXT DAY, charakteryzuje się symetryczną estetyką. Typową dla siostrzanej marki Volvo.
Luksusowo urządzony w środku imponuje funkcjonalnością przestrzeni o powierzchni ponad 6 metrów. Na przykład mały ekran dotykowy z tyłu umożliwia pasażerom obsługę ich własnego „telewizora”. Służy także do sterowania klimatyzacją i funkcjami siedzeń z tyłu tj. masaż, ogrzewanie i wentylacja. Wnętrze i siedzenia wykonano z tkaniny zamszowej, poliuretanu zamszowego i skóry Nappa. Elementy wykończenia kabiny wykonano w technologii PVD, która chroni zdrowie i bezpieczeństwo pasażerów.
Podsumowanie
Plany ekspansji marki, która w tej chwili jest zintegrowana z Zeekr w Zeekr Technology Group zakładają iż stanie się wiodącą na świecie w grupie luksusowych pojazdów wysokiej klasy. jeżeli chodzi o konkurencję, na rynku dużych SUV-ów w Chinach, Lynk & Co 900 stanie do rywalizacji m.in. z M9 oraz Ideal L9. Ma nad nimi przewagę gabarytową i oferuje większą moc. Gorzej pójdzie mu z modelem BYD N9 tej samej klasy.
Oba modele mają wersje z trzema silnikami i mogą realizować zaawansowane funkcje napędu na cztery koła. Większy rozmiar BYD N9, może się okazać niewystarczajacy, jeżeli wziąć pod uwagę inteligentny układ wspomagający kierowcę Lynk & Co 900. Ma większą moc obliczeniową, a także wyższy limit funkcji, które można uzyskać dzięki późniejszym aktualizacjom i ulepszeniom. W Europie Lynk & Co 900 będzie zagrożeniem dla BMW X7, Mercedesa GLS i Range Roverów. Ze znalezieniem chętnych na taki zakup nie powinno być problemu. Świadczy o tym chociażby sukces SUV-a Jaecoo 7, o którym do niedawna w Polsce kilka wiedziano. W Chinach SUV zebrał 10 000 zamówień w ciągu godziny od premiery. Kluczem do sukcesu jest zawsze bezkonkurencyjna relacja jakości i ceny.