Kwiecień 2025 r. okazał się miesiącem na sprawianie sobie nowego samochodu. Po osobówki wyjątkowo tłumnie wybrali się klienci indywidualni, których wybory koncentrowały się na SUV-ach. Choć w tej grupie nabywców miesiąc należał do bestsellera salonów Kia, to nie można nie zauważyć, iż w Top 10 pojawiły się aż 3 chińskie SUV-y.
Z dopiero co opublikowanych danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, iż klienci indywidualni zarejestrowali w kwietniu 2025 r. 15 261 nowych aut osobowych. To o 11,6 proc. więcej niż w kwietniu 2024 r. Osoby fizyczne wybierając się do salonu samochodowego mają jeden główny cel. Sprawić sobie nowoczesnego SUV-a/crossovera. Samochody w tym nadwoziu zajęły pierwsze 13 miejsc w kwietniowym rankingu modeli. Zresztą w Top 20 były tylko 3 modele o innym nadwoziu.
Kia Sportage na szczycie, ale chińskie SUV-y są w natarciu
Najwięcej rejestracji w kwietniu 2025 r. wśród osób fizycznych uzyskała Kia Sportage. Bestsellerowy SUV, który na wyprzedażach kosztuje od 124 900 zł (za rocznik 2024) uzyskał 627 rejestracji. Koreański hit zostawił w tyle choćby najczęściej wybierane Toyoty, czyli C-HR (582 szt.) i Yarisa Cross (492 szt.).
Blisko podium znalazła się Dacia Duster (460 szt.), za którą uplasował się Volkswagen T-Roc (436 szt.). Powinniśmy się przyzwyczajać do tego, iż w czołówce rankingu oglądamy chińskie SUV-y. Szóste miejsce zajął bowiem MG HS (370 szt.), a za Toyotą RAV4 (361 szt.) kolejny model marki koncernu SAIC, MG ZS (347 szt.). Jakby tego było mało na 9. miejscu z równie mocnym wynikiem zjawiła się Omoda 5 (337 szt.).
Volvo XC60 szaleje także wśród klientów indywidualnych
Dziesiąte miejsce ex aequo zajęły Toyota Corolla Cross i Skoda Kamiq (po 316 szt.). Rewelacją tego roku jest sprzedaż bestsellera klasy premium, czyli Volvo XC60. 12. miejsce wśród klientów indywidualnych (315 szt.) pokazuje, iż tłumnie wykupują go nie tylko firmy.
Za Hyundaiem Tucsonem (311 szt.), na 14. miejscu sklasyfikowano najpopularniejszego nie-SUV-a. W kwietniu okazała się nim Dacia Sandero (293 szt.), która minimalnie wyprzedziła Volvo XC40 (290 szt.). Dalej w zestawieniu widzimy Toyoty: Aygo X (270 szt.), Yaris (268) i Corolla (240). Top 20 uzupełniły Renault Captur z Cuprą Formentor (po 216).
Kia bez podjazdu do Toyoty
Sumując sprzedaż wszystkich modeli do klientów indywidualnych, w kwietniu Polacy najczęściej robili zakupy w salonach Toyoty (2 652 szt.). Druga lokata przypadła marce Kia (1 294), a o najniższy stopień podium bój stoczyły Volkswagen (1 106), Skoda (1 095) i Dacia (1 063). Za szóstym Hyundaiem (845) sklasyfikowano MG (784) i Volvo (648). Do czołowej dziesiątki dostały się jeszcze Renault (453) i Cupra (389).
Z Top 10 jedną rejestracją rozminęło się Suzuki (388), które osobom fizycznych sprzedało więcej aut niż Audi (360) i BMW (350). W kwietniu Omoda (337) miała większe wzięcie u klientów indywidualnych niż Ford, Mercedes (po 299) czy Lexus (291). Na uwagę zasługuje pojawienie się na 18. miejscu chińskiego BAIC-a (236), który pokonał Citroena (221) i Hondę (218).
C-HR wyraźnym liderem po 4 miesiącach
Licząc rejestracje indywidualne od stycznia do kwietnia 2025 r. hitem osób fizycznych jest w tym roku Toyota C-HR. To jedyny model, który przekroczył próg 3 tys. rejestracji (3 028). Po udanym zeszłym miesiącu Kia Sportage (2 587) odskoczyła Toyocie Yaris Cross (2 233). Blisko 2 tys. indywidualnych rejestracji jest Volkswagen T-Roc (1 923). W Top5 tej grupy klientów mamy jeszcze Dacię Duster (1 680).
Czołowe modele „zwykłych” Polaków to w tym roku także Hyundai Tucson (1 448), Dacia Sandero (1 348), MG HS (1 345) czy Skoda Kamiq (1 335). W Top 10 mieści się Toyota Yaris (1 172), ale gonią ją Renault Captur (1 132) i MG ZS (1 119). Dużym zainteresowaniem cieszą się też Toyota RAV4 (1 107) i Omoda 5 (1 095). Powyżej tysiąca rejestracji indywidualnych mają też Nissan Qashqai (1 050), Toyota Corolla Cross (1 049) i Volkswagen T-Cross (1 011). Blisko tego progu są Toyota Aygo X (968), Volvo XC60 (967) i Lexus NX (965).