Bardziej niezawodny niż Toyota SUV nie bywa w warsztatach. Teraz kupują go w ciemno za rozsądne pieniądze

18 godzin temu

Dla każdego z nas zakup samochodu jest inwestycją, która wymaga zaangażowania sporych środków finansowych. Wybór wymaga rozważenia, bo nikt nie chce modnego SUV-a, czy miejskiego kompaktu, który będzie często gościł w warsztatach. W rankingu niezawodności przodują marki Subaru, Lexus i Toyota. Pierwsze miejsce nie należy do tej najpopularniejszej w Polsce, jeżeli weźmiemy pod uwagę badania Consumer Reports.

Oceniono 300 000 samochodów i Toyota musiała się zadowolić drugą lokatą

Bez wątpienia badania takie jak to, które przeprowadza Consumer Reports to dla kupujących nowe i używane pojazdy bardzo przydatne narzędzie. Nie każdy chce, by Toyota stanęła w jego garażu i bierze pod uwagę także inne marki. W końcu zakup samochodu to jakby nie było spora inwestycja.

W badaniu Consumer Reports opartym na ankietach wśród właścicieli pojazdów marki są klasyfikowane na podstawie średniej przewidywanej niezawodności, w oparciu o ankiety członków CR. Oceniono 300 000 samochodów wyprodukowanych w latach 2000-2025. Toyota niewątpliwie jest jedną z marek najbardziej rozpoznawalnych i uznanych pod względem niezawodności. Dodatkowo zapewnia święty spokój dzięki szerokim gwarancjom. Inni producenci często dają znacznie mniej. Komu zatem udało się przebić płynącą na fali popularności Toyotę i zdobyć tytuł najbardziej niezawodnej marki?

W ostatnich latach to Subaru przyzwyczaiło nas do swojej obecności na szczycie rankingów niezawodności opiniotwórczej, niezależnej i non-profit organizacji Consumer Reports (CR) w Ameryce. W 2025 roku uznano Subaru za najlepszą i najbardziej niezawodną markę pod względem niezawodności, bezpieczeństwa, zadowolenia właścicieli i ocen w testach drogowych. Całkowity wynik opiera się m.in. na wynikach testów drogowych oraz analizy problemów napotkanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Na koniec uwzględnia się obecność kluczowych funkcji bezpieczeństwa i oceny otrzymane podczas testów zderzeniowych.

Subaru Crosstrek jest jednym z najczęściej badanych samochodów przez CR ale nie bez powodu. Ten subkompaktowy SUV oferuje doskonałe adekwatności jezdne, niskie zużycie paliwa i napęd na cztery koła w standardzie. Ponadto wyposażony w wystarczający prześwit nadaje się do jazdy w terenie. Spójrzmy zatem na specyfikacje i ceny tego modelu.

foto: materiały prasowe producenta

Japońskiego SUV-a można kupować w ciemno w rozsądnej cenie

Z nieznanych nam powodów mniej popularne niż modele Toyoty Subaru Crosstrek jest w ofercie marki od 2012 roku. Ma wszystkie możliwości, jeżeli chodzi o jazdę w terenie, a nowa wersja wprowadziła zmiany estetyczne takie jak nowy zderzak, nowe reflektory i nową maskę. Teraz wizualnie znacznie bardziej przypomina najnowocześniejsze Subaru Outback. Wygląda nowocześnie i zarazem bardzo solidnie, bo takie jest. Pojemność bagażnika wynosi od 315 do maksymalnie do 1314 litrów. Nie ma tragedii, ale rywale mogą wypadać znacznie lepiej pod tym względem.

Crosstrek oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia: Trend, Active, Comfort i Platinum. Wszystkie napędza silnik benzynowy 2.0 i-S e-BOXER, który posiada układ mild hybrid. Z mocą 136 koni mechanicznych i zasilany baterią o pojemności 0,57 kWh, może się pochwalić etykietą ECO. Technologia hybrydowa w miejskim ruchu często odłącza silnik spalinowy, co obniża zużycie paliwa i emisję spalin. Duży ekran multimedialny, dobre wyciszenie kabiny to kolejne atuty wpływające na ogólny komfort jazdy japońskim modelem.

W ofertach dealerów znajdziemy świetnie wyposażone Subaru Crosstrek Comfort w cenie 160 000 zł. Korzysta z szeregu systemów bezpieczeństwa i funkcjonalności np. nawigacji, gniazd USB C z przodu i z tyłu, dwustrefowej klimatyzacji i ma 8-letnią gwarancję. Za mniej, bo za 156 900 zł od ręki można też kupić egzemplarze demonstracyjne z niewielkim przebiegiem w najwyższej wersji Platinum. Rzecz jasna z gwarancją do września 2032 roku.

foto: materiały prasowe producenta

Podsumowanie

Jeśli docenisz unikatowy charakter japońskiego SUV-a i weźmiesz pod uwagę bezproblemową eksploatację, napęd na cztery koła, to dzięki Lineatronic będziesz doświadczał walorów jednej z najprzyjemniej pracujących bezstopniowych skrzyń biegów na świecie.

Crosstrek, choć nie jest dynamicznym SUV-em (do setki w 10,8 s), to rozpędza się do 198 km/h. Japoński samochód stworzony z myślą o kierowcach, którzy chcą czuć się pewnie także na nieutwardzonych drogach, jest uniwersalną, wartą rozważenia opcją dla Toyoty. Oferty dealerów stanowią teraz dla łowców okazji duże pole do popisów.

Idź do oryginalnego materiału