Auta elektryczne BYD niedługo w Polsce. Trzy modele cztery miasta

11 miesięcy temu

Kolejni chińscy producenci samochodów elektrycznych wchodzą na polski rynek. Na przestrzeni nieco ponad pół roku swoją sprzedaż wystartowały marki MG Motor oraz Forthing. Już niebawem w Polsce pojawi się marka BYD, która ofensywę produktową nad Wisłą rozpocznie w czterech miastach i dzięki trzech modeli aut. Przedsprzedaż aut BYD w naszym kraju ruszy już 10 czerwca tego roku.

Samochody elektryczne BYD w Polsce od 10 czerwca 2024 roku

BYD nie jest jakimś tam małym producentem, a firmą, która w czwartym kwartale 2023 roku pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych w Chinach wyprzedziła Elona Muska i auta Tesla. Do 2030 roku BYD planuje stać się czołowym sprzedawcą samochodów elektrycznych w Europie. Plany są ambitne, ale Chińczycy mają mocne argumenty.

Do przedsprzedaży w Polsce już 10 czerwca trafią modele BYD Dolphin, BYD Seal i BYD Seal U. Drugi z modeli legitymuje się zasięgiem na poziomie choćby 570 km (WLTP), Seal U to maksymalnie 500 km zasięgu, a BYD Dolphin – 427 km. Co jeszcze wiemy o propozycjach producenta z Państwa Środka?

BYD Dolphin

BYD Dolphin ma zadebiutować w cenach 140-150 tysięcy złotych. Wariant Active otrzyma akumulator 44,9 kWh i silnik o mocy 95 KM. Skromnie. Model Boost dostanie silnik o mocy 177 KM. Topowe wersje Comfort i Design wyposażone zostaną w silnik o mocy 204 KM i akumulator LFP o pojemności 60,4 kWh. Ładowanie akumulatora do pełna ma zajmować do 30 minut, o ile będzie ładowany z maksymalną dostępną mocą.

BYD Seal

Samochód elektryczny BYD Seal to sedan i konkurent samochodu elektrycznego Tesla Model 3. BYD w Polsce może sprzedawać go w cenach 207-235 tysięcy złotych. Już podstawowa wersja dysponuje silnikiem o mocy 313 KM. Mocniejsza, z napędem na cztery koła oferuje kierowcy do dyspozycji aż 531 KM, generowanych przez dwa silniki. Każdy wariant ładowany jest z mocą 150 kW. Przyspieszenie od zera do 100 km/h w słabszej wersji to 5,9 sekundy, w mocniejszej zaledwie 3,8 sekundy.

BYD Seal U

BYD Seal U to odpowiednik Tesla Model Y, ale „tylko” 217-konny. Ma długość 4,78 metra, a rozstaw osi to 2,8 metra. Bagażnik o pojemności 425 litrów rośnie do 1440 litrów po rozłożeniu kanapy. Jego wizytówką są akumulatory o mocy 71,8 kWh (LFP) lub pojemniejszy 87 kWh (NMC). Samochód da się ładować z mocą 115 lub 140 kW, zależnie od akumulatora.

Ciekawostką może być wariant hybrydowy z zasięgiem choćby ponad 1000 kilometrów. Silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM pełni tu rolę generatora prądu dla akumulatora 18,3 kWh. W wersji przednionapędowej ma moc 197 KM, a w 4×4, dwusilnikowej – 204 KM dla kół przednich i 163 KM dla kół tylnych. Jego cena może startować z poziomu 190 tysięcy złotych.

Pierwsze modele trafią do klientów w wakacje

Jak przekazał ISBnews country menager BYD w Polsce Blade Feng, pierwsze samochody trafią w ręce nabywców w sierpniu bieżącego roku. Wtedy też BYD zacznie oficjalnie działalność w Polsce.

Marka na początek chce otworzyć swoje salony sprzedaży w Warszawie, Poznaniu, Bydgoszczy i Gdyni.

Trzymamy kciuki – im większa konkurencja na rynku, tym większa presja cenowa na producentów europejskich… a przynajmniej do czasu, kiedy Unia Europejska nałoży na chińskich producentów aut elektrycznych zaporowe cła

Nowe wytyczne przeciwpożarowe dla garaży z ładowarkami do elektryków

Źródło: BYD

polskasamochody elektryczne
Idź do oryginalnego materiału